søndag 24. juni 2012

ein smakebit på søndag 24. juni

God kveld, blei litt seint i dag, men det går då fint dfet òg. Idag har eg lese ut ei bok, og i tillegg byrja på ei anna. Boka eg les nå heiter brennende hjerter  og er skrive av den amerikanske forfattaren Simone Elkeles.


Luis Fuentes er en god gutt. Han har ikke den samme uroen i seg som storebrødrene Alex og Carlos. Luis er flink på skolen, morsom og godt likt,og drømmer om å bli astronaut.Men når han forelsker seg i en jente han absolutt ikke burde forelske seg i, trekkes han inn i en ny og farlig verden.Det livet han trodde gikk på skinner, tar en brå vending da han oppdager ting han helst ikke vil vite om sin egen familie. Det lyse sinnet til Luis mørkner.Er han en bad boy, han også – akkurat som brødrene? Er adrenalin-kickene han er så avhengig av, ikke lenger nok? Kommer han til å ødelegge alt han har oppnådd, bare på grunn av en jente og gjengen han så langt har klart å holde seg unna?

Eg har lese dei bøkene som tidligare har komme ut på norsk av Elkeles, og denne trur eg òg kjem til å like. Dagens smakebit kjem her:


Knærne synker ned i sanden, og jeg merker at de varme tårene begynner å renne igjen. Denne gangen tørker jeg dem ikke bort. Jeg bryter sammen og gråter, tenker på alle de store øyeblikkene jeg og Marco har hatt sammen, og ber om ta mensen bare er forsinket, og at jeg ikkje er gravid.

 Femten år og gravid har aldri vært planen.
brennende hjerter av Simone Elkeles, side 18

Slå opp boka du les nå og finn eit lite stykke du kan dele med lesarane av bloggen din. Ikkje røp for mykje, men det er jo lov å gjere det litt spennande. Det er Mari på bloggen flukten fra virkeligheten som har laga det, og for å vere med kan du legge igjen linken på hennar blogg. For å sjå dagens smakebitar må du trykke på biletet ovanfor

7 kommentarer:

  1. Jeg falt pladask for den første boka i denne trilogien, på tide å få lest de to andre kanskje? :) En dramatisk smakebit fra den siste boka.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for smakebiten:-)Høres ut som en bok jeg kunne tenkt meg å lest så tusen takk for tips. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  4. Elkeles skriver flotte ungdomsbøker. Du får kose deg. :)

    SvarSlett
  5. Takk for spennende smakebit!:) Ble supernysgjerrig på boken, så her skal det sjekkes ut:) Ha en flott mandag!:)

    SvarSlett
  6. Har ikke lest denne boka, men ble nysgjerrig. Takk for tipset!

    SvarSlett
  7. Jeg har lest Perfect Chemistry for en god stund siden og likte den. Jeg har tatt med meg boken som kom etter, Rules of Attraction hjem fra biblioteket i sommerferien. Den som du leser er den tredje sant? Greit å ha noen bøker man kan lese innimellom mursteinene der du vet litt hva du får, nemlig noe veldig fengende og lettlest:-)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...