torsdag 3. januar 2013

årskavalkade 2012 - beste,verste osv

Dette blir då sist oppsumering for 2012, ei liste eg fann hjå Beathe på Beathes bokhylle. Eg synes dette verka som ein veldig fin måte å oppsumere endå litt meir på.

Den beste - den trettende fortellingen av Diane Setterfield

Årets kjærleikshistorie - Boticellis hemmelighet av Marina Fiorato

Årets fantasy - smaragdgrønn av Kerstin Gier

Årets midt på treet - Karitas av Kristin Marja Baldursdottír

årets etterlengta - jenta på klippen av Lucinda Riley

årets herligaste - extremely loud and incredibly close av Jonathan Safran Foer

årets overrasking - det blå rommet av Susan Henderson

Beste krim - åpne sår av Gillian Flynn

årets thrillar - før jeg sovner av S. J. Watson

årets morosamste - Kaptein Corellis hemmelighet av Luis de Bernières (kanskje det høyres rart ut, men eg lot så eg nesten datt av stolen av og til. Veldig humoristisk til tider, men likevel bra og fin bok)

årets skuffelse - hallo, elsk meg da av Johanna Thydell

årets norske - på direkten av Anne Cecilie Remen

årets sterke - hun ville jo ikke dø - historien om Ragnhild av Siren Henschien


Det var årets kavalkade! Eg har ikkje skrive grunnane for dette, men heller linka til omtalane viss det er noko de er interessert i å lese. 

7 kommentarer:

  1. For en fin liste, med mange flotte bøker! Den trettende fortellingen, Smaragdgrønn og Før jeg sovner er blant mine favoritter for 2012. Åpne sår nådde jeg ikke over, så den får bli lest i år.
    Et riktig godt nytt leseår til deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for det :) Anbefalar deg verkeleg å prøve ut Åpne Sår :)

      Slett
  2. Veldig fin liste og her er flere bøker som jeg har på TBR listen min og flere som jeg må sjekke ut litt nærmere! Tusen takk for link til meg. Ha et riktig godt nyttår!

    SvarSlett
  3. Jeg ble så glad av å se at jeg har tre av dine favoritter fortsatt ulest i min bokhylle(Extremely loud and incredibly close - på norsk vel og merke, Smaragdgrønn og Kaptein Corellis mandoli).

    Den trettende fortelling er helt herlig, Setterfield skriver fortellinger i litt samme stil som Kate Morton syntes jeg og jeg liker begge forfatterne veldig godt.

    Ønsker deg et supert leseår i 2013, Mai Lene :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, eg er heilt einig i at forteljarstilen til Setterfield og Morton er veldig lik, men synes likevel Setterfield ligg litt over Morton! :)

      Slett
  4. Flott liste, Mai Lene, mye spennende å kikke på og kanskje legge til leselista. :)

    Godt nytt leseår!

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...