tirsdag 14. august 2012

boka på vent 14. august 2012


Hei og hoppsann, tysdag igjen. Snart er det skulestart, og det er noko med den siste kjedelige veka i ferien som får deg til å ville tilbake. I alle fall litt. Og for å ikkje kjede meg hiver eg meg på spalten boken på vent som er laga av Beathe bak bloggen Beathes bokhylle. Skriv om boka som ligg og venter på å bli lesen, og legg igjen linken her.

Var på biblioteket i går og henta seks bøker som låg og venta på meg, og det første bibliotikaren sa var: "Å, herlige mann så møje du he tenkt å lesa." Seks bøker er kanskje litt mykje, men eg har starta på lydboka då.

Så, for å fortelje om boka på vent har eg tenkt å fortelje om den eine boka som eg henta i går. Smart? (Ja!)

Boka som ligg på vent er denne:

et sommereventyr av Elin Hilderbrand

Claire har problemer med å sette sine grenser. Hun har tatt ansvar i hele sitt liv, båret byrder og imøtekommet alle ønsker. I omgivelsenes øyne har hun alt: en kjærlig ektemann, fire nydelige barn – til og med en strålende karriere som glasskunstner. Når hun påtar seg vervet som leder av sommerens store veldedighetsball, vet hun at hun skal klare det. Claire fikser alt.Men når ballforberedelsene fører henne inn i milliardæren Lock Dixons sfære, slår det uventede gnister. Lock insisterer på et nært samarbeid med Claire – ofte over en flaske vin – og innen kort tid kan hun ikke lenger neglisjere dvelende blikk og ”tilfeldige” berøringer. Til sin overraskelse klarer hun ikke undertrykke følelsene som vekkes i henne, og både ballet og hele livet hennes kommer ut av kontroll.
Det er nesten litt flaut på ein måte, ein litt sånn guilty pleasure som det kalles, å lese slike bøker, men eg blei tatt av Hilderbrands skrivemåte i boka sommerøya, og syntes at det verka skikkelig bra.  Derfor må eg jo lese denne òg, eller kva?

Det er boka som ligg på vent hjå meg, har du ei bok som ligg og ventar på å bli lesen. Det trur eg, for alle har vel nokre bortgøymte skattar i hyllene eller som dei har lånt og som endå ligg og ventar på at du skal plukke dei opp og lese dei.

4 kommentarer:

  1. Av og til er det herlig å lese slike bøker, man koser seg jo veldig med slike bøker også. Og likte du noen andre bøker av forfatteren er det helt klart du må lese denne også:)Kos deg med boken og resten av ferien!:)

    SvarSlett
  2. Denne boken høres fantastisk ut,har vært på nippen til å kjøpe den flere ganger,men nå ble jeg overbevist at dette er boken for meg. Slike bøker er kjekt å lese innimellom alt annet! Kos deg med de siste dagene av ferien og ikke minst kos deg med boken!

    SvarSlett
  3. Hehe, guilty pleasure, det var akkurat det jeg også tenkte da jeg leste omtalen ;) Gleder meg til å høre omtalen din, så får jeg gjøre meg opp en mening da :)
    Lykke til med skolestart snart!!
    Klem fra Pia

    SvarSlett
  4. Seks bøker på vent høres bra ut! Hilderbrand har jeg ikke lest noe av, men fikk lyst til det etter det du skriver her :)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...