onsdag 13. juli 2011

Bok: forførende ondskap av Rebecca James


Kathrine har flytta heimanifrå til tanta for å kome på avstand frå tragedien som skjedde med litlesystera. På den nye skulen treff ho Alice som er både populær og livlig og etterkvart byrjar dei to å bli gode vener og med Robbie på laget ser det ut til å bli eit fint team. Men etterkvart finn Kathrine ut at Alice har òg nokre mørke sider som at ho liker ikkje å bli tilsidesatt og ho er òg til tider stygg mot "kjærasten" Robbie.

Innleiinga var kjempebra og eg måtte bare sjå kor dette enda. Det var kjempekjekt å lese det og det er der me først høyrer om Alice. Eg liker så godt måten forfattaren fortel på og det kjem fram så mykje overraskande.

Midtdfelen var fantastisk skriven og eg trudde eg visste alt som skjedde og at det var heilt opplagt og så skjedde det noko heilt anna. Det gav spenning til boka. Eg forstår ikkje kvifor eg nølte med å lese denne boka. Det einaste som var litt dumt var at eg synes ikkje det kom fram nok kjensler i "slutten av midtdelen." Det var ein trist del, men forfattaren fekk meg ikkje til å bli skikkelig lei meg, og det var ikkje så kjekt når slutten sikkert skulle veldig trist.

Avslutninga var òg her ei der eg kunne tenkje litt vidare sjølv og eg håpar aldri det kjem ein oppfølgar til denne boka fordi då kan eg ikkje dikte vidare sjølv.

Omslaget av boka var veldig bra og første gongen då eg såg boka på Libris blei auga mine dratt mot akkurat denne boka på grunn av omslaget.
Boka anbefales alle som liker litt spenning, thriller og ein veldig god ungdomsroman. Denne boka havna rett opp på topp10-lista mi.

Mai Lene

tittel: Forførende ondskap
orig. tittel:  beautiful malice
forfattar: Rebecca James
utgitt: 2011
forlag: Gyldendal
sidetal: 366
baksidetekst:
Jeg gikk ikke i begravelsen til Alice. Jeg var gravid da, vill og vanvittig av sorg. Men det var ikke Alice jeg sørget over. Nei, jeg hatet henne og var glad for at hun var død. Det var Alice som hadde ødelagt livet mitt. Hun hadde tatt det beste jeg hadde og smadret det i en million biter som aldri kunne settes sammen igjen. 

Slik begynner Kathrines historie. Den talentfulla lillesøsteren hennes har blitt myrdet på brutalt vis, og Kathrine flykter fra en familie i oppløsning, indre demoner og nådeløst mediepress. På den nye skolen holder hun seg mest for seg selv og nyter at ingen kjenner henne.n

Så kommer Alice - en smellvakker, populær og uimotståelig partyjente som er fast bestemt på å vere veninne med Kathrine og hjelpe henne i gang med å leve livet igjen.

Sakte finner Kathrine veien ut av mørket og tilbake til gleden og hun føler en dyp takknemlighet overfor Alice. Men den sjarmerende Alice har også en mørkere side og sine helt private grunner til å komme så tett på Kathrine som mulig.

Når Kathrine så for alvor begynner å lure på om Alice er en person hun ønsker å ha som venn, oppdager hun noe annet: Alice liker ikke å bli skjøvet til side.

Australsk boksenssasjon og internasjonal suksess. Uhyggelig spennende psykologisk thriller. En virkelig pageturner om besatthet og hemmeligheter, kjærlighet og død. Boka er blitt kalt en Twilight uten vampyrer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...