fredag 9. mars 2012

framtidige favorittar

Bokelskerinnen har ei spalte kvar fredag som blir kalla fremtidige favoritter der ho skriv om bøker ho gler seg til å lese. Eg tenkte eg skulle hive meg på og komme med to bøker i dag.

Luis Fuentes er en god gutt. Han har ikke den samme uroen i seg som storebrødrene Alex og Carlos. Luis er flink på skolen, morsom og godt likt,og drømmer om å bli astronaut.
Men når han forelsker seg i en jente han absolutt ikke burde forelske seg i, trekkes han inn i en ny og farlig verden.
Det livet han trodde gikk på skinner, tar en brå vending da han oppdager ting han helst ikke vil vite om sin egen familie. Det lyse sinnet til Luis mørkner.
Er han en bad boy, han også – akkurat som brødrene? Er adrenalin-kickene han er så avhengig av, ikke lenger nok? Kommer han til å ødelegge alt han har oppnådd, bare på grunn av en jente og gjengen han så langt har klart å holde seg unna?
frå Gyldendal
Det finnes ikke et problem som ikke et lånekort på biblioteket kan løse.
Møt søstrene Cordy, Rose og Bean. Tre søstre i tredveårene som elsker hverandre, men som ikke liker hverandre særlig godt.
Familien Andreas har en stor lidenskap i livet: bøker. Som svoren bokelsker snakker faren, en velkjent professor i Shapespeare, nærmest utelukkende i vers. Den eksentriske familien blir gjenforent når de tre svært ulike søstrene reiser hjem. Det søstrene forteller hverandre og seg selv er at de er kommet hjem fordi moren er blitt syk. Den egentlige grunnen er at alle tre har mislykkes i livet: Den mellomstre søsteren er tatt i underslag og den yngste søsteren er blitt gravid uten å vite hvem som er barnets far. Nå ønsker de å slikke sine egne sår og begrave sine hemmeligheter. De innser etter hvert at det de tidligere forsøkte å rømme fra: hverandre, den lille hjembyen, seg selv – kan ende opp med å gi dem mer enn det de noensinne hadde forventet


4 kommentarer:

  1. Den første virker spennende:-)) Den andre boken er jo veldig fin da.

    SvarSlett
  2. Serien til Simone Elkeles har jeg hørt veldig mye bra om, og den første boken venter på meg i bokhyllen her hjemme. Koselig at du ville være med på spalten. God lesehelg :)

    SvarSlett
  3. Jeg har også hørt mye fint om Simone Elkeles og bøkene hennes :-)

    SvarSlett
  4. Gleder meg til å lese skjebnesøstrene jeg også:)Fin liste:)

    Ha en fin Lørdag!:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...