fredag 16. mars 2012

framtidige favorittar

Bokelskerinnen har kvar fredag eit innlegg om framtidige favorittar om bøker ho gler seg til å lese og er spent på. For å finne ut kva bøker andre gler seg til, kan du gå her.

Interrupted: life beyond words av Rachel Coker
 Forfattaren, Rachel Coker, var bare fjorten då ho gjorde ferdig interrupted og det er ein stor bragd. Eg håpar på å få lese denne boka, for sjølv om ho er på engelsk, trur eg ho er veldig spennande. I alle fall etter det Nina skreiv i omtalen sin på escape in a book Interrupted er allereie utgitt, men likevel ein framtidig favoritt

Can love really heal all things? If Sam Carroll hadn't shown up, she might have been able to get to her mother in time. Instead, Allie Everly finds herself at a funeral, mourning the loss of her beloved mother. She is dealt another blow when, a few hours later, she is sent from Tennessee to Maine to become the daughter of Miss Beatrice Lovell, a prim woman with a faith Allie cannot accept. Poetry and letters written to her mother become the only things keeping Allie's heart from hardening completely. But then Sam arrives for the summer, and with him comes many confusing emotions, both toward him and the people around her. As World War II looms, Allie will be forced to decide whether hanging on to the past is worth losing her chance to be loved.


tekst henta frå Amazon


Gilt av Katherin Longshore
Når eit ord som Tudor-tida blir ståande saman med ei bok, går det ikkje an å ikkje glede seg for meg. Denne boka skal bli gitt ut 15. mai i 2012, og eg må nok belage meg på litt ventetid etter det òg, men det finnes jo internett til å bestille bøker på. 


When Kitty Tylney's best friend, Catherine Howard, worms her way into King Henry VIII's heart and brings Kitty to court, she's thrust into a world filled with fabulous gowns, sparkling jewels, and elegant parties. No longer stuck in Cat's shadow, Kitty's now caught between two men--the object of her affection and the object of her desire. But court is also full of secrets, lies, and sordid affairs, and as Kitty witnesses Cat's meteoric rise and fall as queen, she must figure out how to keep being a good friend when the price of telling the truth could literally be her head.

tekst henta frå Amazon

smaragdsgrønn av Kerstin Gier
Kven har ikkje blitt fengsla av Kerstin Giers bøker om Gwendolyn, som reiser bakover i tid. Denne serien har til og med fenga meg som eigentlig ikkje er veldig stor fantasy-fan, men nå venter eg spent på at boka skal bli utgitt på norsk 2, mai dette året.

Herlig og etterlengtet avslutning på bestselgende trilogi! Hva gjør man når man får knust hjertet sitt? Riktig, man ringer til bestevenninnen sin, spiser sjokolade og velter seg i ulykken i ukevis. Bare dumt at Gwendolyn, som er tidsreisende mot sin vilje, trenger energien sin til helt andre ting: til å overleve, for eksempel. For trådene som den tvilsomme greven av Saint Germain har spunnet i fortiden, drar seg nå også i nåtiden sammen til et farlig nett. For å komme på sporet av hemmeligheten må Gwendolyn og Gideon ? kjærlighetssorg eller ikke ? ikke bare danse menuett sammen på et storslått ball på 1700-tallet, men også kaste seg hodekulls ut i eventyret i enhver tid ? En følelsesmessig berg-og-dal-bane gjennom århundrene: Gideon og Gwens eventyr, skrevet av den bestselgende forfatteren Kerstin Gier, er imponerende iscenesatt. Til å forelske seg i!


tekst frå Bokkilden

Dette er mine framtidige favorittar, har du nokon?


5 kommentarer:

  1. Her var det mange bøker som jeg håper blir favoritter hos meg i fremtiden også. Ventetiden frem mot Smaragdgrønn er så lang, synes jeg. Når disse bøkene kommer ut sluker jeg dem som regel raskt og så må jeg vente et helt år til neste. Jeg tror dette er siste bok, men er ikke sikker.

    SvarSlett
  2. Ps. Ja, ser du har skrevet at dette er siste boken i serien. Blir ekstra spennende da.

    SvarSlett
  3. Mange flotte tips her! Ble veldig nysgjerrig på den triologien, så den må nok sjekkes ut!!

    SvarSlett
  4. Interrupted, det er ei bok eg må lesa! Har aldri høyrd om ho før, men interessen vart pirra!
    Tusen takk for tipset :))
    Ha ei glitrande glad helg!!
    Pia

    SvarSlett
  5. Må skjekke ut triologien jeg også, har hørt så mye bra om den nå:) Takk for tips, fin liste:) God helg:)

    SvarSlett

Tusen takk for kommentaren din! :) Velkommen tilbake seinare

søk i bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...